|
Prima - Publicații și resurse media - Arhiva noutăților - Unitatea Consolidată pentru Implementarea Proiectelor (UCIP) IFAD anunță despre lansarea Apelului II pentru depunerea solicitărilor de grant la finanțarea măsurilor de adaptare a sistemelor de producție agricolă la schimbările climatice
02.12.2020 564 Accesări
Proiectul de Rezilienţă Rurală (PRR), finanțat de Fondul Internaţional pentru Dezvoltarea Agriculturii (IFAD), prin intermediul Programului de adaptare pentru micii producători (PAMP) şi implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea Proiectelor (UCIP) IFAD este conceput pentru a îmbunătăți condiţiile de viaţă a populației din zona rurală, a reduce sărăcia prin consolidarea rezilienței la schimbările climatice şi a îmbunătăţi oportunităţile economice. Pentru atingerea acestor obiective în cadrul PRR va fi acordat suport financiar producătorilor agricoli sub formă de granturi, pentru implementarea iniţiativelor de adaptare la schimbările climatice în activităţile agricole. 1. Beneficiarii și criteriile de eligibilitate Pentru a beneficia de granturi pentru măsuri de adaptare a sistemelor de producere agricolă la schimbările climatice, solicitanții trebuie să corespundă următoarelor criterii de eligibilitate:
* În cazul lipsei co-finanțării, UCIP IFAD poate oferi finanțare cu credit prin intermediul Băncilor Comerciale partenere la o dobândă avantajoasa de 6,75% în MDL. Mai multe detalii și condițiile de finanțare pentru accesarea creditelor pentru micro-antreprenori le găsiți la următorul link https://www.ucipifad.md/creditare/ ” 2. Beneficiarii neeligibili
3. Mărimea granturilor și limita per beneficiar UCIP-IFAD acordă granturi pentru rambursare parțială a investițiilor după cum urmează:
Notă:
4. Investițiile eligibile UCIP IFAD acordă asistentă financiară sub formă de GRANT pentru finanţarea activităţilor, care ar asigura o mai bună adaptare a sistemelor de producere agricolă primară la schimbările climaterice și vor include următoarele tipuri de investiții eligibile: 1) Echipamente la implementarea tehnologiilor eficiente de irigare micro-presurizată: a) sistem de irigare prin picurare pe sol sau subsol, care va include cel puțin 3 componente de sistem. b) rețea de irigare prin aspersiune în set cu țeavă și aspersoare, manual permutabile pe câmp (va include cel puțin 3 componente de sistem) c) aparate, utilaje, senzori de sistem la măsurarea umidităţii și temperaturii solului pentru culturile horticole; 2) Echipament pentru agricultura conservativă: a) Semănătoare No-till pentru culturi cerealiere; b) Semănătoare No-till pentru culturi prășitoare; c) Semănătoare Mini-till pentru culturi cerealiere; d) Semănătoare Mini-till pentru culturi prășitoare; e) Cultivator cizel (scarificator); f) Decompactor/subsolier pentru afânarea spațiului dintre rânduri pentru culturile perene (fructe și struguri de masă); g) Maşini de cosit iarba printre rânduri din plantaţiile de livezi, vii și fâneţe; h) Tocătoare pentru fărâmițarea resturilor vegetale pentru gestionarea deșeurilor agricole;
Notă: 3) Sisteme anti-grindină și plasă pentru umbrire; 4) Set de jgheaburi, țevi și rezervoare pentru colectarea apei de ploaie de pe construcțiile din zona de producție; 5) Echipament de producere a energiei solare în zona de producere: a) Instalații fotovoltaice; b) Instalații solare termale (colectoare solare); 6) Mașini și utilaje folosite în sistemului de producere a culturilor organice: a) maşini pentru distribuirea îngrășămintelor organice; Cerințele și modelele cererilor de finanțare le găsiți pe AICI *Cererile care nu vor corespunde cu cerințele obligatorii pentru constatarea eligibilității echipamentului și specificațiile tehnice minime, nu vor fi admise la evaluare la etapa de calificare. 5. Investiții neeligibile:
6. Structura și condițiile contractului de achiziție a bunului cu finanțare din grant Cu titlu de recomandare, contractul/contractele de procurare a tehnicii/echipamentelor încheiate cu furnizorul vor conține următoarea informație:
7. Procedura de aplicare Proiectul va fi implementat în perioada anilor 2020-2023 în funcție de resursele disponibile. Cererile de finanțare vor fi recepționate pe parcursul anului în baza apelurilor de granturi anunțate de UCIP IFAD. Cererile de finanțare pot fi depuse până sau după ce bunurile au fost procurate. Pentru rambursare sunt eligibile bunurile procurate după data de 14 august 2020. În cazul depunerii unei cereri de finanțare până la procurarea bunurilor (pre-investiție), UCIP IFAD după etapa de aprobare a grantului pentru a facilita procesul de achiziție poate conveni cu beneficiarul asupra plăților în avans prin deschiderea unui cont ESCROW/fiduciar de sechestru. 8. Modul de participare Solicitanții vor prezenta Cererea de finanțare, conform modelelor de cereri care pot fi descărcate de pe pagina web a UCIP IFAD, semnată și ștampilată de către conducătorul întreprinderii agricole însoțite de setul de documente autentificate. Notă: Cererile care nu vor conține toate documentele solicitate, și care nu vor fi autentificate, nu vor fi admise la etapa de calificare. 9. Procedura de evaluare a cererilor de finanțare Beneficiarul este selectat în concordanță cu prevederile Manualului de implementare PRR (IFAD VII). Cererea de finanțare și setul de documente se evaluează de Comisia de Evaluare a Cererilor (etapa de pre-calificare) pentru obținerea granturilor de finanțare a măsurilor de adaptare a sistemelor de producție agricolă la schimbările climatice, experții individuali angajați de UCIP IFAD și de Comitetul pentru aprobarea granturilor de finanțare (etapa de calificare) care va avea ședințe de cel puțin odată per trimestru pentru aprobarea cererilor de finanțare. După aprobarea cererii de finanțare de către Comitetul pentru aprobarea granturilor, UCIP IFAD va semna cu beneficiarul un contract de acordare a grantului în care vor fi stipulate condițiile de procurare a tehnicii și de acordare a grantului. 10. Condițiile de prezentare a pachetului de documente Atenție! În perioada de pandemie COVID 19, solicitanții de granturi la Apelul nr.2 vor depune dosarul de aplicare în format electronic. Astfel din 02 decembrie 2020 și pînă la 18 ianuarie 2021, cererile de finanțare împreună cu setul complet de documentele urmează a fi scanate color într-un singur fișier format PDF (max. 25 mb) și expediat la adresa de e-mail: [email protected]. (Fișierele mai mari de 25 mb le puteți trimite prin intermediul WeTransfer.). În subiectul mesajului se va indica: ”Granturi masuri adaptare la schimbările climatice, Numele solicitantului de grant”. La etapa de recepționare, dosarele de aplicare vor fi înregistrate în registrul scrisorilor de intrare, fiind notate: data depunerii, denumirea grantului, denumirea solicitantului. UCIP IFAD va comunica numarul de înregistrare al dosarului prin expedierea unui răspuns la adresa electronica de la care a fost recepționat dosarul de aplicare *Cererile care nu vor corespunde cu cerințele obligatorii pentru constatarea eligibilității echipamentului și specificațiile tehnice minime, nu vor fi admise la evaluare la etapa de calificare. Pentru clarificări și concretizări scrieți la adresa de e-mail: [email protected] sau apelați la telefonul: +(22) 223073. |