Prima   -  Presa   -  Noutăți - AGEPI a lansat prima hartă interactivă a produselor tradiționale din Moldova

AGEPI a lansat prima hartă interactivă a produselor tradiționale din Moldova

   
24.09.2019   94 Accesări  

O hartă online a produselor tradiționale a fost lansată marţi, 24 septembrie la Chişinău de  către Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI). Instituţia a anunţat că va fi elaborată şi versiunea mobilă a acestei hărţi.
Șeful Direcției mărci și design industrial, Simion Levițchi, a specificat în cadrul evenimentului de lansare că harta este o platformă on-line atât pentru producători cât şi pentru agenţiile de turism dar şi pentru cetăţenii simpli.

Harta interactivă are 2 secțiuni de bază:

  • Harta potenţialelor indicații geografice- include informații despre produsele tradiționale care ar putea să beneficieze de protecție prin indicație geografică protejată (IGP), denumire de origine protejată (DOP) sau în calitate de  STG.
  • Harta indicațiilor geografice protejate - include informația referitoare la indicațiile geografice și denumirile de origine autohtone protejate. În prezent sunt 10 asemenea denumiri.

Aceasta conține informații detaliate despre produse, datele de contact ale producătorilor sau asociațiilor de producători. Totodată, permite căutarea informației în conformitate cu anumite criterii (unități administrativ-teritoriale, categorii de produse etc.).

Harta poate fi utilizată cu ușurință de agențiile de turism pentru stabilirea sau completarea traseelor gastronomice sau de orice persoană care are un oaspete special de peste hotarele țării și care vrea să-l impresioneze cu produsele tradiționale unice, ce caracterizează o anumită localitate sau zonă din Republica Moldova.

Cartela de identificare a produselor cuprinde informaţii succinte, inclusiv denumirea produsului, entitatea economică producătoare, adresa şi datele de contact, date privind zona de localizare şi de producție, calitatea produsului în ceea ce privește gustul, aroma, textura, aspectul (culoarea, dimensiunea), metoda de fabricare, legătura cu factorii geografici (sol, caracteristici climatice), istoria, tradiția de producere și fotografia produsului.

Conducerea AGEPI a anunţat că harta va fi completată periodic cu noi produse şi a îndemnat producătorii să completeze formularele necesare.