Prima   -  Presa   -  Noutăți - Reabilitarea infrastructurii drumurilor în comuna Hârtop, raionul Cimișlia, va asigura o conectivitate durabilă între localitățile cu potențial economic avansat din Regiunea de Dezvoltare Sud

Reabilitarea infrastructurii drumurilor în comuna Hârtop, raionul Cimișlia, va asigura o conectivitate durabilă între localitățile cu potențial economic avansat din Regiunea de Dezvoltare Sud

   
15.03.2017   548 Accesări  

    Astăzi, 15 martie, directorul ADR Sud, Maria Culeșov, a convocat o ședință de lucru cu participarea părților implicate în implementarea proiectului "Dezvoltarea infrastructurii de afaceri prin conectarea localităților și a drumurilor locale de pe coridorul 20 - RD Sud, R34 - Sârma - Tomai - Sărăteni- Hârtop -la rețeaua de drumuri naționale - R3", pentru a discuta cu aplicantul și specialiștii din domeniul proiectării și construcției drumurilor mai multe probleme și chestiuni tehnice necesare de soluționat pentru a face posibilă demararea proiectului.  

     La ședință au participat Vladimir Medoni, primarul comunei Hârtop, Tudor Bașcaneanu, reprezentantul Institutului de proiectări de Stat "IPROCOM", Andrei Rusnac, responsabilul tehnic de la ÎS SABOS, și specialiștii secției proiecte din cadrul Agenției de Dezvoltare Regională Sud.

     Directorul ADR Sud, Maria Culeșov, a dat tonul ședinței, punctând asupra necesității eliminării, în regim de urgență, a tuturor impedimentelor existente în procesul demarării lucrărilor în cadrul proiectului nominalizat, invocând necesitatea separării formale în două etape a proiectului "Dezvoltarea infrastructurii de afaceri prin conectarea localităților și a drumurilor locale de pe coridorul 20 - RD Sud, R34 - Sârma - Tomai - Sărăteni- Hârtop -la rețeaua de drumuri naționale - R3", pentru care din Fondul Național de Dezvoltare Regională s-au alocat în anul curent 4 682 387 lei.

     Și anume, directorul ADR Sud, instituție responsabilă de implementarea proiectului, a specificat că, la începutul săptămânii viitoare, urmează a fi aprobat caietul de sarcini și va fi anunțată desfășurării licitației publice. După care, va fi selectat antreprenorul care urmează să execute lucrări de reabilitare a sectorului de drum de 2,5 km din centrul comunei Hârtop - până la rețeaua de drum național R3.

     Totodată, pentru a eficientiza și optimiza cheltuielile care urmează a fi suportate în cadrul acestui proiect de dezvoltare regională, cu un buget total de circa 45 de milioane lei, s-a examinat propunerea ca celălalt segment de drum, cu lungimea de 3,1 km, care urmează a fi construit între satele Hârtop și Mereni, să fie executat din macadam (în variantă albă). Această soluție tehnică a fost considerată una optimală nu doar de către specialiștii ADR Sud, ci și de experții tehnici în domeniul construcției drumurilor, precum și de către aplicantul proiectulu respectiv - Primăria comunei Hârtop.

    Ca urmare a discuților, s-a decis ca, în perioada imediat următoare, aplicantul să coordoneze cu proiectantul modificările care urmează a fi făcute în documentația de proiect și în devizul de cheltuieli. Totodată, Primăria Hârtop va angaja un manager de proiect, care va monitoriza lucrările de execuție și va fi responsabil de gestionarea proiectului de la lansare până la încheierea acestuia.

    "Necesitatea implementării acestui proiect este mai mult decât primordială, deoarece zona economică Hârtop - Mereni este specializată în agricultură și industrie agricolă, astfel economia regiunii este dependentă de buna funcționare a transporturilor și rețelelor de drumuri pentru acces la piețele de desfacere. Totodată, implementarea proiectului dat va contribui direct la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din regiune și va soluționa necesitățile și dificultățile atestate în coridorul 20 - RD Sud, R- 34 Sârma - Tomai - Sărăteni - Hârtop - R3, și anume pe sectorul de drum din comuna Hărtop", a specificat primarul comunei Hârtop din raionul Cimislia, Vladimir Medoni.

    Referindu-se la impactul proiectului, aplicantul a precizat că, în momentul de față, această porțiune de drum este mai degrabă un drum improvizat de câmp. Acest drum reprezintă o conexiune unică între comunități și serviciile de urgență, care deseori, în condiții meteo nefavorabile, împiedică accesul către localitățile respective.

    Reiterăm că proiectul "Dezvoltarea infrastructurii de afaceri prin conectarea localităților și a drumurilor locale de pe coridorul 20 - RD Sud, R34 - Sârma - Tomai - Sărăteni- Hârtop -la rețeaua de drumuri naționale - R3", depus la Agenția de Dezvoltare Regională Sud în cadrul  ultimului concurs al propunerilor de proiecte, a fost inclus, prin hotărâre de Guvern, în Documentul Unic de Program 2017 -2020 și a fost aprobat pentru finanțare începând cu anul 2017. Pentru implementarea acestui proiect de infrastructură, estimat la 45 de milioane de lei,  s-au alocat, în anul curent, din Fondul Național de Dezvoltare Regională 4,6 milioane de lei.