Prima   -  Presa   -  Noutăți - GIZ sprijină instruirea în domeniul marketingului regional a partenerilor săi implicați la modernizarea programelor de studiu în domeniul dezvoltării regionale

GIZ sprijină instruirea în domeniul marketingului regional a partenerilor săi implicați la modernizarea programelor de studiu în domeniul dezvoltării regionale

   
30.03.2015   787 Accesări  

În perioada 22-28 martie 2015, o delegație din 13 reprezentanți ai instituțiilor de dezvoltare regională și mediului academic au participat la un training cu genericul „Marketing regional - instrument de dezvoltare regională" în sudul Bavariei, Germania.

Scopul acestei activități a fost de a consolida și de a dezvolta competențele profesionale ale participanților privind conceptul de marketing regional, în vederea inițierii unui nou curs de „Marketing local și regional pentru o dezvoltare regională mai durabilă", care va fi elaborat în anul curent de Academia de Administrare Publică și care este destinat autorităților publice locale.

"Întâlnirile cu reprezentanții instituțiilor din Germania, Austria și Croația, au conturat idei și studii de caz care vor fi utilizate la elaborarea noului curs.", relatează directoarea Departamentului Dezvoltare Profesională a Academiei de Administrare Publică, Aurelia Țepordei.

Printre subiectele abordate la curs, se numără: marketingul regional în contextul dezvoltării regionale și comunicarea strategică; instrumentele de marketing regional; brandingul produselor. Programul a inclus vizite în teren și discuții cu reprezentantii instituțiilor relevante din domeniu.

"Acest curs a subliniat încă o dată rolul instituțiilor de dezvoltare regională în crearea și promovarea brandurilor regionale, atât la nivel național, cât și internațional. Însă, identificarea produselor regionale, modul în care acestea trebuiesc protejate, dezvoltate și promovate este un lucru la care mai trebuie să muncim.", relatează șeful adjunct al Direcției generale Dezvoltare regională a Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor, Igor Malai.

La rândul său, șefa Secției Planificare strategică a Agenției de Dezvoltare Regională SudTatiana Aramă, afirmă: "Vreau să accentuez percepția germanilor că fiecare regiune trebuie să-și prezinte unicitatea prin elemente de marketing". 

Cei 13 reprezentanți ai delegației din Republica Moldova vor fi formatori ai cursului de „Marketing local și regional pentru o dezvoltare regională mai durabilă". Aceștia activează în cadrul instituțiilor partenere a proiectului GIZ, și anume: Academia de Administrare Publică, Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor și Agențiile de Dezvoltare Regională.

Prin organizarea unor astfel de programe de instruire, proiectul GIZ și-a propus să contribuie la creșterea capacităților partenerilor săi în vederea realizării politicilor de dezvoltare regională.

Proiectul „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova" este implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) și este sprijinit financiar de Ministerul German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ), Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (Sida), Ministerul Afacerilor Externe al României și Uniunea Europeană.